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如龙隐藏内容解密之---如龙初代(水贴向)

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资料来源:https://tcrf.net/Yakuza_(PlayStation_2)


IP属地:广东1楼2023-11-08 18:24回复
    首先是威 灵 顿 快 乐 废 弃 桐 生
    这个模型来自于OGRE.CVM/Player/目录下的playerX.dat,据说是龙组早期的废案。


    IP属地:广东2楼2023-11-08 18:27
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      然后是龙组制作的时候留下来的一些文本,图片的这个文本来自于Main.bin这个文件里,似乎是一个调试菜单


      IP属地:广东3楼2023-11-08 18:30
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        还有一个是开发所用的配置文件,被放在一个cvm文件里,以下是文本(原文是经过整理的,凑合看看就好
        [SystemSection]StartMission = -1// 開始ミッション番号 (Starting Mission Number)PerformanceMeter = ON// パフォーマンスメータの表示 (Display a performance meter)DisableClipping = OFF// クリッピング (Clipping)CinemaScope = OFF// シネスコ (Cinemascope)ShaderDebugDisp = ON// シェーダーデバック表示 (Display Shader Debug)PushBufferInfo = OFF// プッシュバッファ情報表示 (Display Push Buffer Info)DrawFrame = ON// イベント経過フレーム表示 (Display Elapsed Frames for Events)GrobalFrame = OFF// グローバルフレーム表示 (Display Global Frames)FileAnalize = OFF// ファイルアクセスデバッグ表示 (Display File Analyze Debug)TextureAlphaRestore = OFF// テクスチャαを強制的に2倍にする。旧ステージ用。 (Forces a texture's alpha channel to be doubled. For old stages.)CollisionDisp = OFF// コリジョン表示 (Display Collisions)MissionInfo = ON// ミッション情報表示 (Display Mission Info)SoundCountView = OFF// サウンド発音数表示 (Display Number of Sounds Emitted)ClothColiDisp = OFF// 布用コリジョン表示 (Displays Collisions for Cloths)PatternChangeForce = OFF// 強制的にキャラのパターンチェンジをします (Forcibly changes the character's patterns)DebugFontPalette = ON// フォントのパレットをデバック用黒ぶち付きにする (Attach black dots to the font's palette for debugging)LoadAdjustScrEffect = OFF// 調整用のスクリーンエフェクトパラメータをロードする (Load screen effect parameters for adjustment)EventOutput = OFF// イベントの出力 (Event Output)MotionMatrixOutput = OFF// マトリクス保存ファイル(.omr)の出力 (Matrix save file (.omr) output)DBHddOutput = OFF// デバステでHDDにログ保存 (Save logs onto a HDD in a debug station)DisableCollision = OFF// コリジョンを使用不能に (To disable collision)DisableStage = OFF// ステージを使用不能に (To disable stages)DisableStgObj = OFF// ステージオブジェを使用不能に (To disable stage objects)DisableEffect = OFF// エフェクトを使用不能に (To disable effects)DisablePreloadStage = OFF// ステージの先読みを使わない (Don't use stage look-ahead)DebugWindowColR = 0// デバッグウィンドウの背景色 (Debug Window Background Color)DebugWindowColG = 0//DebugWindowColB = 0//DebugWindowColA = 128//EventSelectOn = OFF// イベントセレクトをするか? (Do you want to select an event?)ForceFrameDrop = OFF// フレーム落ちさせます。(イベント布用) (Drop the frames. (For event cloths))UseDebugWindow = OFF// デバッグウィンドウを使用できるようにする (Make the debug window available)CheckVisibleMatrix = OFF// VisibleMatrixデバッグ(最大階層数表示(モデルマネージャーの階層数)) (VisibleMatrix debug (maximum number of layers displayed (number of layers of model manager)))RandomEncountLv = -1// ランダムエンカウントのレベル(0~9) (Random Encounter Level (0-9))BGMVolumeTest = OFF// BGMのボリュームを設定するテスト (Test to set the BGM volume)DebugSEReqName = OFF// SE_REQネームを出力する (Output the SE_REQ names)FileTimeOutTime= 30// ファイルのタイムアウト秒 (File time out in seconds)MissionLoop = OFF// ミッションをループします (Loops the missions)EventLoop = OFF// イベントをループします (Loops the events)MissionRangeDisp = OFF// ミッション付けレンジを表示 (Shows ranges for missions)DebugStageStartPos = OFF// デバッグ用ステージ開始位置を使用する (Use the debug stage start position)OMZDebug = OFF// OMZのデバッグができる (You can OMZ debug)WeatherLittleRain = OFF// 小雨降り (Small rainfalls)WeatherRain = OFF// 雨降り (Rainfall)WeatherLittleSnow = OFF// 小雪降り (Small snowfalls)WeatherSnow = OFF// 雪降り (Snowfall)RainSnowEffectRange = OFF// 雨雪発生時に×ボタンでエフェクトレンジが出るかどうか (Whether the effect range comes out with the X button when rain or snow occurs)EventFrameSkip = ON// イベントでのフレームスキップ (Frame Skip in Events)PaletteAnimationTest = OFF// パレットアニメーションテスト (Palette Animation Test)FadeCtrlCancel = OFF// フェードコントロールの無効(フェードはかかっているがαは0) (Disable fade control (fade is applied but the alpha is 0))MssnSelectL2R2Jump00 = 0MssnSelectL2R2Jump01 = 1000MssnSelectL2R2Jump02 = 2000MssnSelectL2R2Jump03 = 3000MssnSelectL2R2Jump04 = 4000MssnSelectL2R2Jump05 = 8000MssnSelectL2R2Jump06 = -1MssnSelectL2R2Jump07 = -1MssnSelectL2R2Jump08 = -1MssnSelectL2R2Jump09 = -1MssnSelectL2R2Jump10 = -1MssnSelectL2R2Jump11 = -1MssnSelectL2R2Jump12 = -1MssnSelectL2R2Jump13 = -1MssnSelectL2R2Jump14 = -1MssnSelectL2R2Jump15 = -1EffectTrackDebug = OFF// 軌跡のデバッグを可能にする (Enables trajectory debugging)IntroCharaDebug = OFF// キャラ紹介を最初のフレームで止める (Stop Character Introduction on the first frame)[EventSection]StartEvent = 9DrawFrame = OFF// イベントのフレーム数を表示 (Display the Event Frame Number)LightAmbientR = 64LightAmbientG = 64LightAmbientB = 64Light0Enable = ONLight0ColorA = 255Light0ColorR = 128Light0ColorG = 128Light0ColorB = 128Light0VectorX = 1.0Light0VectorY = -1.0Light0VectorZ = 1.0Light1Enable = OFFLight1ColorA = 0Light1ColorR = 128Light1ColorG = 0Light1ColorB = 128Light1VectorX = -1.0Light1VectorY = 0.0Light1VectorZ = -1.0Light2Enable = OFFLight2ColorA = 255Light2ColorR = 128Light2ColorG = 128Light2ColorB = 128Light2VectorX = 1.0Light2VectorY = -1.0Light2VectorZ = 1.0LightTestMode = OFFClippingCustomObject = ONDisableStartSkip = OFF


        IP属地:广东4楼2023-11-08 18:33
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          最后是字幕的一些错误,例如在D罩杯的价格中,本来是意大利语字幕,突然就会变成西班牙语,以及图中这个的Quesi本应该是Quei(意大利语“那些”的意思)


          IP属地:广东5楼2023-11-08 18:37
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            厉害


            IP属地:山东来自Android客户端6楼2023-11-18 06:59
            收起回复


              IP属地:江苏来自Android客户端7楼2023-11-19 18:21
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